סטוריטלינג (storytelling), הוא היכולת לספר סיפור. האנושות סיפרה סיפורים משחר ההיסטוריה.
אגדות עם, תיאורי ציד או מלחמות, סיפורי אהבה. 
מחקרים מראים שתינוקות רכים וילדים קטנים שמספרים להם סיפורים לפני השינה- מתפתחים להיות יצירתיים יותר ורגועים יותר. 

סטוריטלינג עסקי היא מיומנות נרכשת שבה אני אלמד לספר את סיפור המותג שלי. 
מיומנות זו נכנסה לעולמות הפרסום עוד בשנות ה 50 והלכה והשתכללה.

כיום, כל אדם ששואף להפוך להיות מרצה מיומן, זקוק להתמחות בתחום זה אם כי זו לא המיומנות היחידה שיש להתמחות בה כאשר רוצים להפוך למרצים מבוקשים. 

הרצאות בנויות ממספר נדבכים וסטוריטלינג היא רק אחת מהן. 

בהרצאות מקצועיות יש לנו מספר שלבים ונדבכים:
הרמה הראשונה: רמת הרעיון/ הנושא בגדול
הרמה השניה: רמת המסר/ האמירה
הרמה השלישית: פיתוח התוכן, כתיבה ממש, כאן נכנסים שיטות וטכניקות כתיבה והעברת מסרים
בין היתר גם סטוריטלינג.
הרמה הרביעית: הנעה לפעולה- אם זו הרצאה המיועדת לשכנע – נזדקק גם לרמה הזו
הרמה החמישית: מיומנויות פרזנטציה ואופן העברת הטקסטים – ההופעה עצמה – ה- performace , איך מגישים את הטקסט, איך מופיעים מול קהל, איך מפעילים קהל, ואיך מתגברים על התנגדויות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן