מומחית בפיתוח ובנייה של הרצאות שיווקיות, עסקיות ומכירתיות ומאמנת דוברים ומרצים להופעה אפקטיבית ומכירה מול קהל.
ניסיון מקצועי של כ- 15 שנה.
תחת ידיה אומנו מאות דוברים מומחים, בעלי עסקים ובכירים בארגונים – להופעה בלתי נשכחת מול קהל.
יש לא מעט שיטות וטקטיקות לבנות עסק טוב, ואחת הדרכים היא להשתמש נכון בהרצאות דגל. המאמר הזה עוסק בדרך הנכונה
להשתמש הרצאות דגל כדי לבנות עסקים חזקים.
(הרצאת דגל: מעמד שבו מומחה לנושא מסוים נותן טעימה מהמומחיות שלו במגמה לעורר תיאבון לשירות או לפתרון שהעסק נותן -באמצעות הרצאת מומחיות והמטרה הסופית היא קידום העסק)
יכול להיות שחשבת כבר על העברת הרצאות. אולי אף עשית זאת.
מומחים רבים חושבים על שימוש בהרצאות- כדי לקדם את העסק שלהם
אך בבואם לממש את העניין הם עושים טעות אחת ענקית.
רבים מהם חושבים קודם על תוכן ומסר ההרצאה עצמה.
הם חושבים על המסר שלהם ועל התוכן לפני שהם מפצחים עד הסוף את קהל המטרה של ההרצאה.
אך כאשר בונים עסק חדש או רוצים להגדיל ולפתח עסק קיים – הרצאה היא כלי ואינה המטרה עצמה.
הדבר המומלץ לעשות הוא לפצח את קהל היעד שהולך לשמוע את ההרצאה.
באיזה אופן היא תעזור לקהל הזה- מה הערך שלה עבורם
מה ההרצאה הזו תעזור לנו לקדם -איזה מוצר/ שירות נקדם בעזרתה.
רק אחר כך אפשר יהיה לפתח הרצאה שתתאים עבורנו הכי הרבה.
זוויות של תוכן – מה ישרת את העסק שלך הכי טוב?
מכיוון שמסר יכול להיאמר או להיות מנוסח בצורות רבות ותוכן המוכנס להרצאה יכול להיות מגוון-
עלינו להשתמש בכלים שיעזרו לנו להביא את ההרצאה הכי מחודדת והכי מתאימה.
למשל באילו סיפורים אני אשתמש בהרצאה מתוך רפרטואר סיפורים שלם?
איך נבחר מתוך כל הידע שלנו את החלקים הכי מדויקים?
הרצאה היא מעמד קצר מועד- ואי אפשר להכניס הכל- אם כן, מה יתאים בצורה הטובה ביותר?
יש שיטה בדוקה, שנבדקה כבר מאות אלפי פעמים, ע"י מומחי תוכן ויועצים עסקיים בכל העולם-
כדי לבנות עסק חזק שמבוסס על מתן הרצאות (אך לא רק.. זה אף פעם לא דבר אחד שבונה עסקים חזקים )
להלן המתכון בראשי פרקים לצעדים שיש לנקוט כדי לבנות קהל אוהדים גדול ולמכור שוב ושוב מוצרים / שירותים של העסק או החברה.
1. קהל היעד מדויק – מי הקהל שמתאים הכי הרבה לפתרון? תיאור מפורט ומלא של המצב הסוציולוגי והפסיכולוגי שלהם. מתי הם קונים. איך הם קונים. איפה הם קונים את זה מי מקבל ההחלטה באמת.
2. בנייה והגשה נכונה של הצעה מדויקת – אם כבר דיברתי בפני קהל מתאים לפתרון – האם ארצה להציע להם משהו כאן ועכשיו למימוש ? כנראה שכן. השאלה מה בדיוק …. גם ברמת התהליך / המוצר וגם ברמת התמחור
3. בנייה של פרזנטציה/ פיצ' או הרצאה – שתראה את המומחיות של העסק באופן שהכי מעורר את התיאבון ובשילוב נכון של הצעה בתוך הפרזנטציה.
4. חזרה על התהליך – מציאת עוד ועוד במות מסוגים שונים – כדי להגיע לעוד קהלים ולהציע להם שוב ושוב ושוב מוצר, תהליך או פתרון שכבר הוכח שעובדים (גם עבור הלקוחות אבל גם עבור העסק עצמו )
עסקים המופיעים שוב ושוב מול קהל לקוחות מדויק וממוקד, בכנסים ובאירועים, בהרצאות פרונטליות וגם דיגיטליות ובמעמדי מכירה מובנים – גודלים במהירות ובקלות יחסית.
לצאת עם הרצאה כאשר אין תוכנית פעולה מובנית איך ההרצאה תשרת את העסק, יכול לבזבז זמן מיותר עבור בעל העסק.
אפשר להבין את האנשים שפשוט בוער בהם מסר מסוים והם רוצים לצאת איתו בכל מחיר וללא תכנון, לפעמים צריך פשוט לדבר …
אך אם מכוונים לעסק גדול וחזק- כזה שמביא בקלות יחסית בין 30-50K בחודש ע"י לקוחות שעוברים תהליכים או מוצרים שנמכרים שוב ושוב
(למשל קוסמטיקה טבעית, מוצרים לילדים, סדנאות ועוד )
הרצאה יכולה להיות כלי מופלא ומושלם עבורכם להגיע למטרה.
לא משנה כיצד ההרצאה מועברת- בהופעה פיזית מול קהל, באמצעים דיגיטליים, בלייבים, בוובינרים או בפודקסטים-
היא תמיד שם לשרת את הקהל בתוכן מעולה ולשרת את העסק בצמיחה וגדילה.